Påskens odlingstävling för barn

kalebass

Odla kalebasser med roliga former!

Alla barn är väkomna att delta i Botaniska trädgårdens odlingstävling. Kalebass, eller flaskkurbits som den också kallas, ger stora och roliga frukter. När du har skördat dem kan du torka dem, gröpa ur dem, måla dem och använda till skålar, vaser eller något annat fiffigt.

• Du hämtar ut frön, krukor och odlingsinstruktioner i Botaniska trädgården under påsklovet den 26 - 29 mars, klockan 11-15 inne i växthusentrén.
  • På kulturnatten den 15 september kommer du tillbaka med en eller flera av dina kalebasser. Det blir pris till den tyngsta och till alla som odlat fram roliga former!