Studentguider sökes

Tulpanträdsblomma

Vill du bli en av Botans studentguider?

Botaniska trädgården

söker

studentguider

Vill du delta i ett nytt spännande projekt i Botaniska trädgården och bli en av trädgårdens studentguider?

Under 2018 genomför Botaniska trädgården ett projekt som går ut på att engagera studenter från olika fakulteter vid Lunds universitet som guider i Botaniska trädgården. Inspirationen kommer från Harvard Art Museums som med stor framgång arbetar med studentguider i sin verksamhet. Genom att engagera studenter med olika bakgrund kan trädgårdens samlingar ses genom nya ögon och trädgården erbjuda visningar med olika tema beroende på studenternas bakgrund, studier och intresse.

Som studentguide arbetar du med visningar för universitetet, andra studerande och allmänheten. Tidigare erfarenhet är inte ett krav då du kommer att få pedagogisk utbildning av Botaniska trädgården.

Kvalifikationer:

• Du behöver inte ha erfarenhet av växter, systematik eller av att arbeta i en trädgård, men entusiasm och nyfikenhet på Botaniska trädgården är ett krav.
  • Du ska vara bekväm med att tala inför grupper och det är en merit att ha arbetat med någon form av undervisning.
  • Du ska vara proaktiv, pålitlig, flexibel och kreativ men också utåtriktad och välkomnande.
  • Skriv gärna om du talar ett annat språk än svenska flytande eller har andra kvaliteter som kan göra dig till en fantastisk guide.

Ansök genom att skicka ett personligt brev och CV till bente [dot] eriksen [at] botan [dot] lu [dot] se (bente[dot]eriksen[at]botan[dot]lu[dot]se) senast den 28 februari 2018, där du skriver varför du är intresserad av att arbeta som studentguide, en kort beskrivning av din utbildning och förväntad examen samt arbetslivserfarenhet.

För ytterligare information kontakta Bente Eriksen på tel: 046-222 73 19 eller mail bente [dot] eriksen [at] botan [dot] lu [dot] se (bente[dot]eriksen[at]botan[dot]lu[dot]se)